Upon completion of this course, students are expected to be able to
CLO ID | CLO Description |
---|---|
CLO-1 | Review the design quality with suggested tools for ephemeral object design. |
CLO-2 | Proceed design visualization from idea to concrete by sketching, model making, and prototyping. |
CLO-3 | Classify design ideas with creative tools such as classification, Osbourne Checklist, or brainstorming. |
CLO-4 | Present the design with appropriate format including visual and verbal adhering the details and displaying the design with appropriate physical and digital format. |
CLO-5 | Translate message into the ephemeral object design. |
CLO-6 | Reinforce Design strategy |
อธิบายรายวิชา
มอบหมายโครงการออกแบบของที่ระลึกสำหรับสถานที่ท่องเที่ยวเชิงประวัติศาสตร์ในกรุงเทพมหานครแก่นักศึกษา
บรรยายเรื่องกรอบแนวคิดในการออกแบบประสบการณ์ในสถานที่
นักศึกษาลงพื้นที่สถานที่ท่องเที่ยวเชิงประวัติศาสตร์ในกรุงเทพมหานคร
นักศึกษานำเสนอและอภิปราย เนื้อหา และเอกลักษณ์ในสถานที่ท่องเที่ยวเชิงประวัติศาสตร์ในกรุงเทพมหานคร
นักศึกษานำเสนอแนวความคิดในการออกแบบของที่ระลึก
นักศึกษากำหนดขอบเขตของโครงการออกแบบของที่ระลึก
นักศึกษานำเสนอองค์ประกอบศิลป์สำหรับการออกแบบของที่ระลึก
นักศึกษานำเสนอแบบร่าง
นักศึกษานำเสนอการพัฒนาแบบ
นักศึกษานำเสนอรายละเอียดของการผลิตชิ้นงาน
นักศึกษาเตรียมการทำต้นแบบ
นักศึกษาทำต้นแบบเพื่อการนำเสนอ
นักศึกษาเตรียมการนำเสนอผลงานออกแบบสุดท้าย
นักศึกษานำเสนอผลงานออกแบบสุดท้าย และอภิปรายถึงแนวทางการพัฒนาในอนาคต
Assessment Activity | Weeks | CLOs | Percent (%) | Remarks |
---|---|---|---|---|
Design Review | 15 | CLO-1 | 10 % | - |
Design Process | ทุกสัปดาห์ | CLO-2 | 20 % | - |
Prototype | 15 | CLO-2 | 20 % | - |
Design Ideation | 15 | CLO-3 | 20 % | - |
Design Presentation | 15 | CLO-4 | 10 % | - |
Design Storytelling | 15 | CLO-5 | 20 % | - |