Course Syllabus

Course Details
Course Code
02366149 [2.1]
Course Name
PROMOTIONAL MEDIA DESIGN
Credit
3 (1-4-4)
Semester
2
Academic Year
2567
Sections
1
2
Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Course Description

 ฝึกหัดการออกแบบสื่อส่งเสริมการขายผ่านกระบวนการคิดสร้างสรรค์และการออกแบบ สามารถถ่ายทอดข้อความเพื่อการสื่อสารเชิงการตลาดผ่านรูปแบบสื่อที่มีความหลากหลาย เน้นสื่อสิ่งพิมพ์ สื่อดิจิทัล และสื่อในรูปแบบวัตถุสามมิติที่มีโครงสร้างมาตรฐานที่พับขึ้นรูปจากวัสดุแผ่น แสดงให้เห็นถึงความมีเอกภาพในชุดของผลงานออกแบบสื่อสาร
                   To practice the promotional media design with creative and design process to convey marketing communication messages through various media, emphasize on printing media, digital media, and 3D-based media with standard structure developed from sheet material, demonstrate the unity in a set of communication design 


Course Learning Outcomes (CLOs)

Upon completion of this course, students are expected to be able to

CLO-1นักศึกษาสามารถเลือกเทคนิคทางศิลปะและการออกแบบที่เหมาะสมในการปฏิบัติงานออกแบบ เช่น การทำ Sketch Design การระบุวิธีการผลิต วัสดุ การติดตั้งที่เหมาะสมกับปัจจัยทางวิศวกรรมพื้นฐานของการออกแบบสื่อเชิงศิลป์ได้อย่างสวยงาม มีเอกภาพ และมีความคิดริเริ่มไม่คัดลอกผลงานของผู้อื่น สอดคล้องกับโจทย์การออกแบบสื่อเพื่อส่งเสริมการขาย
CLO-2นักศึกษาสามารถเตรียมความพร้อมในปฏิบัติงานออกแบบสื่อเชิงศิลป์เพื่อส่งเสริมการขาย ทั้งในความพร้อมด้านวินัยและความรับผิดชอบต่อตนเองและผู้อื่น การรักษาเวลา การเคารพความคิดของผู้อื่น และความพร้อมในด้านการเตรียมอุปกรณ์ และเครื่องมือสำหรับการปฏิบัติการออกแบบ แสดงถึงความตระหนักรู้ในการเป็นนักออกแบบมืออาชีพในอนาคต
CLO-3นักศึกษาสามารถเลือกเทคนิคและวิธีการในการนำเสนอผลงานออกแบบได้อย่างเหมาะสม เช่น การทำหุ่นจำลองด้วยวัสดุหลากหลายประเภท การวาดภาพ การลงสี และคอมพิวเตอร์กราฟิก สามารถสื่อสารจากแนวความคิดในการออกแบบสื่อเชิงศิลป์ออกมาได้อย่างเป็นรูปธรรม มีความประณีต สวยงาม ตลอดจนพูด และเขียนนำเสนอผลงานด้วยภาษาที่เหมาะสม
CLO-4นักศึกษาสามารถเชื่อมโยงคุณค่าทางการใช้งานเพื่อการสื่อสาร การเล่าเรื่อง การถ่ายทอดข้อความ หรือสาระ คุณค่าเชิงอารมณ์ และคุณค่าด้านความงามที่ปรากฎในงานออกแบบสื่อเชิงศิลป์ของตนเองได้

Course Overview
Website
-

Teaching assistants (TA)
-

Consulting channels and periods

LineID: apinapus

Email address: apinpus.ch@kmitl.ac.th

Office hours: Monday-Friday 9.00 am -16.00 pm 


Required textbooks/materials
-

Recommended textbooks/materials

Susan M. Weinschenk. 2011. ไม่ใช่แค่ออกแบบได้ แต่ออกแบบโดน 100 Things Every Designer Needs to Know about People. สำนักพิมพ์วีเลิร์น (WeLearn): กรุงเทพฯ

David Dobner. 2020. Graphic Design School : A Foundation Course for Graphic Designers Working in Print, Moving Image and Digital Media. Thames & Hudson Ltd: London, United Kingdom

Ellen Lupton, Jennifer Cole Phillips. 2011. Graphic Design Thinking: Beyond Brainstorming. Princeton Architectural press: New York, United States

Alina Wheeler. 2018. Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team. John Wiley & Sons, Inc. Hoboken: New Jersey, United

StatesLester, P. (2005). Visual communication: images with messages (4th ed.). Boston: Cengage Learning.

Jack Z. Sissors, Roger B. Baron. (2010). Advertising Media Planning, Seventh Edition. Mcgraw-Hill Education

Daniel. Rowles. (2025). Digital Branding: How to Successfully Build and Measure a Brand Online (4TH). Kogan Page Ltd (GB)

Robin Landa. (2021). Advertising by Design: Generating and Designing Creative Ideas Across Media. Wiley

Helen. Katz. (2025). The Media Handbook: A Complete Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research and Buying. Routledge, Chapman & Hall, Incorporated


Study Plan
Session 1
Topics

Course Introduction and Overview 

- Types and Categories of Promotional Media

- Lecture, Pre-assessment quiz 

- Discuss Case Studies of Promotional Media


Teaching methods
บรรยาย ถาม- ตอบ

Instruction mode
On-campus (300 mins)

CLOs
CLO-1

Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Remarks
-
Session 2
Topics

Data Analysis for Brand Creation 

- Customer Persona 

- Brand Identity & Character 

- USP & Mood Board

- Lecture: Branding, Target Audience Analysis 

- Workshop: Mood Board Creation


Teaching methods
บรรยาย ถาม- ตอบ กิจกรรมในชั้นเรียน สืบค้นข้อมูล และนำเสนอแนวคิด

Instruction mode
On-campus (300 mins)

CLOs
CLO-1

Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Remarks
-
Session 3
Topics

Project 1 Kick-off (Café Media) 

- Assign Project 1 (30 Points) 

- Lecture: In-Store Media & POP Design

- Lecture: Types of POP, Menu Design, Standees 

- Start concept development


Teaching methods
บรรยาย สาธิต ฝึกปฏิบัติ

Instruction mode
On-campus (300 mins)

CLOs
CLO-3

Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Remarks
-
Session 4
Topics

Project 1 Development (Concept & Sketch 1) 

- Presenting Café Concept & Brand Identity

- Develop Sketch V.1 (Focus on Print Media) 

- Consultation


Teaching methods
บรรยาย สาธิต ฝึกปฏิบัติ

Instruction mode
On-campus (300 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-3

Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Remarks
-
Session 5
Topics

Project 1 Development (Sketch 2) 

- Presenting Sketch 1

- Develop Sketch V.2 (Focus on 3D/POP) 

- Consultation


Teaching methods
บรรยาย สาธิต ฝึกปฏิบัติ

Instruction mode
On-campus (300 mins)

CLOs
CLO-3

Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Remarks
-
Session 6
Topics

Project 1 Development (Study Model) 

- Presenting Sketch 2

- Make Project 1 Study Model


Teaching methods
บรรยาย นำเสนอ ร่วมอภิปราย ฝึกปฏิบัติ

Instruction mode
On-campus (300 mins)

CLOs
CLO-3

Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Remarks
-
Session 7
Topics

Project 1 Development (Prototype) 

- Study Model Presentation

- Develop study model into prototype 

- Consultation


Teaching methods
ให้คำปรึกษา นำเสนอ ร่วมอภิปราย ฝึกปฏิบัติ

Instruction mode
On-campus (300 mins)

CLOs
CLO-3

Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Remarks
-
Session 8
Topics

Project 1 Presentation

- Present work (Pitching) and Storytelling


Teaching methods
ให้คำปรึกษา นำเสนอ ร่วมอภิปราย ฝึกปฏิบัติ

Instruction mode
On-campus (300 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2
CLO-3
CLO-4

Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Remarks
-
Session 9
Topics

Project 2 Kick-off (Community Product) 

- Lecture: Interview techniques, Observation 

- Plan fieldwork


Teaching methods
นำเสนอ บรรยาย ร่วมอภิปราย ฝึกปฏิบัติ

Instruction mode
On-campus (300 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2

Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Remarks
ส่งโครงงานที่ 1 นักศึกษาทำต้นแบบเสมือนจริง พร้อมนำเสนอแนวคิดในการออกแบบ และการสื่อสารด้วยภาพและข้อความ
Session 10
Topics

Project 2 Development (Data Analysis & Concept) 

- Presenting Data from Fieldwork (Synthesis

- Lecture/WS: Data Synthesis (e.g., Empathy Map) 

- Present P2 Concept


Teaching methods
ให้คำปรึกษา นำเสนอ ฝึกปฏิบัติ ร่วมอภิปราย

Instruction mode
On-campus (300 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2

Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Remarks
-
Session 11
Topics

Project 2 Development (Digital Media) 

- Lecture: Digital Media Design (Social Media, Web) 

- Presenting P2 Sketch 1

- Develop Sketch V.2 (Focus on Digital Media) 

- Consultation


Teaching methods
ให้คำปรึกษา นำเสนอ ฝึกปฏิบัติ ร่วมอภิปราย

Instruction mode
On-campus (300 mins)

CLOs
CLO-3

Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Remarks
-
Session 12
Topics

Project 2 Development (3D Media/Packaging) 

- Presenting P2 Sketch 2

- Develop Sketch V.3 (Focus on 3D: Packaging, Booth) 

- Consultation


Teaching methods
บรรยาย ให้คำปรึกษา นำเสนอ ฝึกปฏิบัติ ร่วมอภิปราย

Instruction mode
On-campus (300 mins)

CLOs
CLO-3

Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Remarks
-
Session 13
Topics

Project 2 Development (Study Model 1) 

- Presenting P2 Sketch 3

- Make P2 Study Model 1 (e.g., Packaging Mock-up) 

- Consultation


Teaching methods
ให้คำปรึกษา นำเสนอ ฝึกปฏิบัติ ร่วมอภิปราย

Instruction mode
On-campus (300 mins)

CLOs
CLO-3

Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Remarks
-
Session 14
Topics

Project 2 Development (Study Model 2) 

- Presenting P2 Study Model 1

- Make P2 Study Model 2 (e.g., Booth/Display Mock-up) 

- Consultation


Teaching methods
ให้คำปรึกษา นำเสนอ ฝึกปฏิบัติ ร่วมอภิปราย

Instruction mode
On-campus (300 mins)

CLOs
CLO-3

Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Remarks
-
Session 15
Topics

Project 2 Development (Prototype) & Presentation Prep 

- Presenting P2 Study Model 2 

- Presentation Preparation (Pitching)

- Make Project 2 Final Prototype 

- Rehearse Final Pitch


Teaching methods
ให้คำปรึกษา นำเสนอ ฝึกปฏิบัติ ร่วมอภิปราย

Instruction mode
On-campus (300 mins)

CLOs
CLO-3
CLO-4

Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Remarks
-
Session 16
Topics

Project 2 Presentation & Wrap-up 

- Course Summary

- Present work (Final Pitching)


Teaching methods
บรรยาย นำเสนอ ร่วมอภิปราย

Instruction mode
On-campus (300 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2
CLO-3
CLO-4

Instructors
APINPUS CHITRAKORN

Remarks
ส่งโครงงานที่ 2 นักศึกษาทำต้นแบบเสมือนจริง พร้อมนำเสนอแนวคิดในการออกแบบ และการสื่อสารด้วยภาพและข้อความ

Assessment Plan

เก็บคะแนนย่อย

3, 4, 5
CLO-1
15 %

โครงงานที่ 1

9
CLO-1
CLO-2
CLO-3
CLO-4
30 %

โครงงานที่ 2

16
CLO-1
CLO-2
CLO-3
CLO-4
45 %

การส่งงาน และมีส่วนร่วมในชั้นเรียน

2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
CLO-2
10 %

Course Policies
Class policy

1.  Attendance Requirement – Students must maintain a minimum attendance rate of 80% to pass the course. Failure to meet this requirement will result in an automatic grade of FA (Fail due to Attendance).

2.  Facility Usage Regulations – Students must strictly follow the XDIM (3DBCD&IM) program’s regulations regarding the use of all facilities. Violations will result in immediate expulsion from the classroom for that session, and the session will be counted as an unexcused absence.

3.  Assessment Attendance – Absence from a scheduled assessment will result in a 100% deduction of the score for each assessment component involved.

4.  Late Submissions – Assignments submitted after the deadline will be penalized by a 50% deduction of the score for each related assessment component.

5. Grading Policy – The grading policy follows the academic regulations of King Mongkut’s Institute of Technology Ladkrabang (KMITL).


Grading policy

A   (X ≥ 80)
B+   (75 ≤ X < 80)
B   (70 ≤ X < 75)
C+   65 ≤ X < 70)
C   (60 ≤ X < 65)
D+   (55 ≤ X < 60)
D   (50 ≤ X < 55)
F   (X < 50)


Remarks

1.  Commitment and Responsibility – Students are expected to show consistent engagement in class activities and demonstrate responsibility by completing all assigned tasks with diligence and quality.

2.  Consequences of Inconsistency – In cases where students show a lack of consistency or fail to deliver assignments with satisfactory quality, the supervising instructor reserves the right to reject submitted work. Additional assignments may be given to reinforce skills and improve competency.

3.  Preparedness and Time Management – Students must come to class prepared and stay up to date with course progress. As the course operates in a project-based, simulation-like environment, milestones and time constraints are strictly enforced to simulate real-world industry challenges.

4.  Classroom Cleanliness – Maintaining a clean and organized classroom is a shared responsibility. A messy or unprepared classroom reflects a lack of professionalism. Instructors may refuse to provide consultations or evaluate student work if the learning environment is deemed unsuitable.

5. No Food Policy – Eating in the classroom is strictly prohibited to maintain cleanliness and hygiene. Food may attract pests such as rats, insects, or even snakes, which can damage student projects, pose safety hazards, and spread disease.