Course Syllabus

Course Details
Course Code
02366085 [1.0]
Course Name
RESEARCH FOR 3D-BASED COMMUNICATION DESIGN AND INTEGRATED MEDIA
Credit
3 (1-4-4)
Semester
1
Academic Year
2567
Sections
3
4
Instructors
NEERAWAN RATANAWIJARN
ATTHAVES BORRIRAKLERT

Course Description
-

Course Learning Outcomes (CLOs)

Upon completion of this course, students are expected to be able to

CLO-1Design Principles and Foundation – Apply principles and foundation in art and design such as aesthetics, art techniques, communication design principles, business acumen, and sociocultural impacts to reliably support the design of 3DBCD&IM project.
CLO-2Creative & Design Strategy – Formulate design strategies for open-ended 3DBCD&IM project by using creative and design thinking tools, and ensuring the alignment with project scope, situations, and contexts.
CLO-3Design Research – Conduct design research using suitable tools, processes, or techniques for investigation, analysis, and summarization into design requirements and criteria that reflect user insight.
CLO-4Storytelling through Media – Craft visual and verbal content or story that communicates through various creative media types, considering the intended purpose, tone, emotion, media usage, format, and constraints.

Course Overview
Website
-

Teaching assistants (TA)
-

Consulting channels and periods
-

Required textbooks/materials
-

Recommended textbooks/materials
-

Study Plan
Session 1
Topics

แนะนำขั้นตอนของการทำศิลปนิพนธ์ 


Teaching methods
-

Instruction mode
On-campus (180 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2
CLO-3
CLO-4

Instructors
NEERAWAN RATANAWIJARN
ATTHAVES BORRIRAKLERT

Remarks
-
Session 2
Topics

Workshop การทำห้วข้อศิลปนิพนธ์


Teaching methods
-

Instruction mode
On-campus (180 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2
CLO-3
CLO-4

Instructors
NEERAWAN RATANAWIJARN
ATTHAVES BORRIRAKLERT

Remarks
-
Session 3
Topics

นักศึกษานำเสนอหัวข้อศิลปนิพนธ์ที่ตนเองสนใจคนละ 10 นาที และมอบหมายที่ปรึกษาศิลปนิพนธ์ให้แก่นักศึกษา


Teaching methods
-

Instruction mode
On-campus (180 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2
CLO-3
CLO-4

Instructors
NEERAWAN RATANAWIJARN
ATTHAVES BORRIRAKLERT

Remarks
-
Session 4
Topics

อบรมการใช้รูปแบบอัตโนมัติของ MS Word ในการทำเล่มศิลปนิพนธ์ 


Teaching methods
-

Instruction mode
On-campus (180 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2
CLO-3
CLO-4

Instructors
NEERAWAN RATANAWIJARN
ATTHAVES BORRIRAKLERT

Remarks
-
Session 5
Topics

นักศึกษาดำเนินการทำโครงร่างศิลปนิพนธ์ โดยมีอาจารย์ที่ปรึกษาศิลปนิพนธ์เป็นผู้ควบคุม


Teaching methods
-

Instruction mode
On-campus (180 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2
CLO-3
CLO-4

Instructors
NEERAWAN RATANAWIJARN
ATTHAVES BORRIRAKLERT

Remarks
-
Session 6
Topics

นักศึกษาดำเนินการทำโครงร่างศิลปนิพนธ์ โดยมีอาจารย์ที่ปรึกษาศิลปนิพนธ์เป็นผู้ควบคุม


Teaching methods
-

Instruction mode
On-campus (180 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2
CLO-3
CLO-4

Instructors
NEERAWAN RATANAWIJARN
ATTHAVES BORRIRAKLERT

Remarks
-
Session 7
Topics

นักศึกษาดำเนินการทำโครงร่างศิลปนิพนธ์ โดยมีอาจารย์ที่ปรึกษาศิลปนิพนธ์เป็นผู้ควบคุม


Teaching methods
-

Instruction mode
On-campus (180 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2
CLO-3
CLO-4

Instructors
NEERAWAN RATANAWIJARN
ATTHAVES BORRIRAKLERT

Remarks
-
Session 8
Topics

นักศึกษาดำเนินการทำโครงร่างศิลปนิพนธ์ โดยมีอาจารย์ที่ปรึกษาศิลปนิพนธ์เป็นผู้ควบคุม


Teaching methods
-

Instruction mode
On-campus (180 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-4
CLO-3
CLO-2

Instructors
NEERAWAN RATANAWIJARN
ATTHAVES BORRIRAKLERT

Remarks
-
Session 9
Topics

นักศึกษาดำเนินการทำโครงร่างศิลปนิพนธ์ โดยมีอาจารย์ที่ปรึกษาศิลปนิพนธ์เป็นผู้ควบคุม


Teaching methods
-

Instruction mode
On-campus (180 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2
CLO-3
CLO-4

Instructors
NEERAWAN RATANAWIJARN
ATTHAVES BORRIRAKLERT

Remarks
-
Session 10
Topics

นักศึกษาดำเนินการทำโครงร่างศิลปนิพนธ์ โดยมีอาจารย์ที่ปรึกษาศิลปนิพนธ์เป็นผู้ควบคุม


Teaching methods
-

Instruction mode
On-campus (180 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2
CLO-4
CLO-3

Instructors
NEERAWAN RATANAWIJARN
ATTHAVES BORRIRAKLERT

Remarks
-
Session 11
Topics

นักศึกษาดำเนินการทำโครงร่างศิลปนิพนธ์ โดยมีอาจารย์ที่ปรึกษาศิลปนิพนธ์เป็นผู้ควบคุม


Teaching methods
-

Instruction mode
On-campus (180 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2
CLO-3
CLO-4

Instructors
NEERAWAN RATANAWIJARN
ATTHAVES BORRIRAKLERT

Remarks
-
Session 12
Topics

นักศึกษาดำเนินการทำโครงร่างศิลปนิพนธ์ โดยมีอาจารย์ที่ปรึกษาศิลปนิพนธ์เป็นผู้ควบคุม


Teaching methods
-

Instruction mode
On-campus (180 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2
CLO-3
CLO-4

Instructors
NEERAWAN RATANAWIJARN
ATTHAVES BORRIRAKLERT

Remarks
-
Session 13
Topics

นักศึกษาดำเนินการทำโครงร่างศิลปนิพนธ์ โดยมีอาจารย์ที่ปรึกษาศิลปนิพนธ์เป็นผู้ควบคุม


Teaching methods
-

Instruction mode
On-campus (180 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2
CLO-3
CLO-4

Instructors
NEERAWAN RATANAWIJARN
ATTHAVES BORRIRAKLERT

Remarks
-
Session 14
Topics

นักศึกษาดำเนินการทำโครงร่างศิลปนิพนธ์ โดยมีอาจารย์ที่ปรึกษาศิลปนิพนธ์เป็นผู้ควบคุม


Teaching methods
-

Instruction mode
On-campus (180 mins)

CLOs
CLO-1
CLO-2
CLO-3
CLO-4

Instructors
NEERAWAN RATANAWIJARN
ATTHAVES BORRIRAKLERT

Remarks
-
Session 15
Topics

สอบป้องกันโครงร่างศิลปนิพนธ์


Teaching methods
-

Instruction mode
On-campus (180 mins)

CLOs
CLO-4
CLO-3
CLO-2
CLO-1

Instructors
NEERAWAN RATANAWIJARN
ATTHAVES BORRIRAKLERT

Remarks
-

Assessment Plan

การทบทวนวรรณกรรม

15
CLO-1
25 %

การวิเคราะห์กลยุทธ์ และกำหนดขอบเขต

15
CLO-2
25 %

การวิจัยเพื่อการออกแบบ

15
CLO-3
25 %

การกำหนดการเล่าเรื่อง และสื่อที่ใช้ในการเล่าเรื่อง

15
CLO-4
25 %

Course Policies
Class policy
-

Grading policy
-

Remarks

การสำเร็จการศึกษาจากหลักสูตร ศิลปกรรมศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาการออกแบบสนเทศสามมิติและสื่อบูรณาการ  ผู้เรียนจะต้องผ่านเกณฑ์การประเมินผลลัพธ์การเรียนรู้ ของการทำศิลปนิพนธ์ ในรายวิชา 02366085 การวิจัยเพื่อการออกแบบสนเทศสามมิติและสื่อบูรณาการ และ 02366086 ศิลปนิพนธ์ทางการออกแบบสนเทศสามมิติและสื่อบูรณาการ  

ศิลปนิพนธ์เป็นผลงานที่นักศึกษาจะแสดงถึงการบรรลุผลลัพธ์การเรียนรู้ระดับหลักสูตรทุกด้าน กระบวนการ และผลผลิตจากการทำศิลปนิพนธ์จะเป็นหลักฐานเชิงประจักษ์ที่บ่งชี้ถึงความสามารถของนักศึกษาที่มีต่อความเชี่ยวชาญในการออกแบบสนเทศสามมิติและสื่อบูรณาการ และใช้ในการประเมินถึงผลลัพธ์การเรียนรู้ระดับหลักสูตรจากคณะกรรมการตรวจศิลปนิพนธ์อันประกอบไปด้วย อาจารย์ที่ปรึกษา ตัวแทนอาจารย์ผู้รับผิดชอบหลักสูตร และกรรมการภายนอกซึ่งเป็นผู้เชี่ยวชาญจากภาคธุรกิจ เป็นกลไกในการสะท้อนถึงกิจกรรมการจัดการเรียนการสอน กิจกรรมการประเมินผล และผลงานของนักศึกษา ว่ามีความสัมพันธ์กันกับความต้องการของภาคธุรกิจ