ฝึกฝนทักษะและเทคนิคที่กำหนดให้ในการสร้างสื่อเชิงศิลป์สำหรับสื่อบูรณาการ ตามหลักการของการคิดสร้างสรรค์ กระบวนการออกแบบ การจัดองค์ประกอบทางศิลปะ คำนึงถึงมิติสัมพันธ์ กลศาสตร์พื้นฐาน ผลิตหุ่นจำลองด้วยกระบวนการและวัสดุขั้นพื้นฐาน นำเสนอผลงานที่สวยงาม ถ่ายทอดความคิดทางการออกแบบมาสู่ชิ้นงานที่เป็นรูปธรรม รวมทั้งสามารถเน้นจุดเด่นและจุดด้อยของคุณภาพผลงานออกแบบในเบื้องต้นเพื่อการพัฒนาผลงานได้
Practice assigned basic skills and techniques in creating artistic media for integrated media with creative and design process, art composition, spatial relationship, basic mechanical science, present design output with soft model making and qualified presentation that convey all process, and highlight strength and weakness of design quality in student’s work for improvement
Upon completion of this course, students are expected to be able to
CLO ID | CLO Description |
---|---|
CLO-1 | Students can choose appropriate artistic and design techniques for executing design work, such as sketch design, specifying production methods, materials, and installations suitable for the basic engineering factors of artistic media design, creating works that are beautiful, unified, and original without copying others, in accordance with the visual perception design brief. |
CLO-2 | Students can prepare for executing artistic media design work by demonstrating discipline and responsibility to themselves and others, punctuality, respect for others' ideas, and readiness in terms of equipment and tools for design operations, reflecting an awareness of becoming professional designers in the future. |
CLO-3 | Students can choose appropriate techniques and methods to present design works, such as making models with sheet materials like paper or foam, drawing and coloring, and can concretely communicate the conceptual design ideas of artistic media, ensuring meticulousness and beauty, as well as speaking and writing to present their works using appropriate language. |
CLO-4 | Students can connect the functional value for communication, storytelling, message conveyance, emotional value, and aesthetic value evident in their own artistic media design works. |
CLO-5 | Reinforce Design Quality |
Monday-Friday 9.00-16.00 Office hoursLine
ID: Apinapus
Email address: Apinpus.ch@kmitl.ac.th
ชะลูด นิ่มเสมอ. (2553). องค์ประกอบของศิลปะ (พิมพ์ครั้งที่ 7). กรุงเทพฯ: อัมรินทร์
ทิพย์สุดา ปทุมานนท์. (2554). การจัดองค์ประกอบและที่ว่างในงานออกแบบพื้นฐาน (พิมพ์ครั้งที่ 6). กรุงเทพฯ:
สำนักพิมพ์แห่งจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
ปาพจน์ หนุนภักดี. (2553). หลักการและกระบวนการออกแบบงานกราฟิกดีไซน์. นนทบุรี: ไอดีซี พรีเมียร์.
Pipes, A. (2013). Foundation of art + design (2nd ed.). London: Laurence King.
Munari, B. (2008). Design as Art. London: Penguin Books. (Original work published 1971)
Munari, B. (2010). Drawing a tree. Verona, Italy: Corraini. (Original work published 1978)
Ocvrik, O. G., Stinson, R. E., Wigg, P. R., Bone, R. O., & Cayton, D. L. (2009). Art fundamentals:
Theory and Practice (11th ed.). New York: McGraw-Hill.
Pipes, A. (2013). Foundation of art + design (2nd ed.). London: Laurence King.
Wallschlaeger, C., & Busic-Snyder, C. (1992). Basic visual concepts and Principles for artists,
architects, and designers. New York: McGraw-Hill.
Warm up: Visual elements
Visual elements
Light and Shadow
Interrelationship of forms & Gestalt Theory
Grid and Patterns: Repetition
Scale and Balance
Midterm Project
Color wheel
Grid and Patterns & Colors
Paper model 1: Plants
Paper model Revise: Plants
Paper model 2: Alphabet Letter
Foam model: Alphabet Letter
Final Project
Final Project
Final Project
Assessment Activity | Weeks | CLOs | Percent (%) | Remarks |
---|---|---|---|---|
Assignment | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 | CLO-1 CLO-2 CLO-3 | 80 % | - |
Final Project | 14, 15, 16 | CLO-1 CLO-2 CLO-3 CLO-4 | 20 % | - |
Submit assignments on time. Late submissions will incur a deduction of 1 point per day.
No submission within the week will result in a zero score.
Grading according to the registration system